Bokningsregler

Pia´s särskilda bokningsvillkor

 

Resevilkor

 

Efter er bokning (via telefon eller på plats), så får ni en bekräftelse via mejl när bokningen genomförd dvs att biljetten är reserverad. Om ni inte har fått bekräftelsen kontrollera skräpposten utifall att den ligger där.

 

Vi accepterar endast Visa och MasterCard för betalning över telefon. Övriga kort (endast svenska) går bra att använda på plats i resebyrån.

 

När betalning erhållits biljetteras resan (bokas och flygbolaget får betalt). Bekräftelse-sms skickas från flygbolaget innom 48 timmar. E-biljett skickas till angiven mejladress eller hämtas på resebyrån.

 

Om kunden ej erhållit bekräftelse av bokning samt E-biljett så är kunden ansvarig att själv kontakta resebyrån senast 72 timmar innan avfärd.

 

När en flygbiljett är bokad och betald så är det flygbolagets regler som gäller. Det kan leda till att det inte går att omboka eller avboka flygbiljetterna. Vissa flygbolag tillåter ändring av biljetter mot en extra kostnad.

 

Kontakta oss för mer information och personlig service.

 

Betalningssätt

 

Tänk på att det kan ta upptill 3 bankdagar innan betalningen är oss tillhanda.

 

  • Betala med Kreditkort eller direkt hos oss.

 

Prisgaranti

 

Prisgaranti gäller om resan bokas och slutbetalas samma dag.

 

Ombokning/Ändring

 

Innan slutbetalningen kan flygresan ombokas i mån av lediga platser. Flygbolagen likställer namnändring med avbokning och nybeställning, som ofta innebär att flygbiljetten kan bli dyrare då lediga platser finns kvar endast i högre prisklass än vad tidigare bokats. Efter slutbetalning tillåter vissa biljetttyper ombokning av hemresan (i mån av plats), fritt eller mot avgift – information om detta kan läsas på biljetten alt. hör med din handläggare hos oss. Ombokning av hotell, transfer och övriga arrangemang kan medföra avboknings- och/eller ombokningsavgifter.

 

Kundens ansvar

 

Kunden är ansvarig att kontrollera att uppgifterna i resplanen och färdhandlingarna stämmer. Det är mycket viktigt att namnen är rätt stavade samt överensstämmer med det i pass (ett förnamn räcker i bokningen). Det är kundens ansvar att påtala om ev fel - omedelbart vid bokningstillfället.

 

Det är numera mycket vanligt att biljetterna är icke ombokningsbara/avbokningsbara. Anses det viktigt att kunna avboka/omboka resan, så är det kundens ansvar att påpeka detta vid bokningstillfälle.

 

Det är kundens ansvar att ta reda på de särskilda regler som gäller för köpta biljetter avseende avbokning/ombokning.

 

Pass & visum

 

Alla resenärer, även spädbarn, måste ha ett giltigt pass. Passet ska vara oskadat, innehålla tomma sidor för myndigheternas stämplar samt vid resa utanför Schengenområdet vara giltigt minst 6 månader efter hemkomst. Kunden är ansvarig för anskaffande av erforderliga visum. För svensk medborgare, svensk medborgare med utländskt ursprung samt utländska medborgare kan särskilda visum-bestämmelser gälla. Vi rekommenderar att ordna visum inför resan ifrån Sverige.

 

Nekas man inresa i ett land på grund av avsaknad av giltigt pass, visum mm så ligger ekonomiskt ansvar för sådant helt på resenären.

 

Vaccinationer & hälsa

 

Vissa länder kräver att man tagit specifika vaccinationer före inresa. Rådgör med din läkare om lämpliga vaccinationer i god tid före avresan. Observera att det finns restriktioner för flygresa efter 28:e graviditetsveckan.

 

Reseförsäkring

 

Det är viktigt att ha ett ordentligt reseförsäkringsskydd. Det grundreseskydd som kan finnas i hemförsäkringen går att utöka med en kompletterande reserförsäkring. Reseförsäkring måste tecknas innan resan påbörjas.

Direktflyg

Vi har riktigt bra priser på direktflyg till bl.a

Istanbul, Ankara, Izmir och Antalya.

Hitta till oss och öppettider

Måndag-Fredag:

Lördag:         

Söndag:

10.00 - 17.00

Stängt

Stängt

Pias Resebyrå

Vädurens Gata 235

136 63 BRANDBERGEN

08 - 745 03 16

(+46) 073 708 48 91

info@pias-resebyra.se

Copyright © All Rights Reserved